dilluns, 22 de gener del 2018

El poema del mes

La revolució

 
Si em permeteu l'expressió:

Visca la revolució!

Després d'aquestes paraules,

molta gent s'esverarà.

D'altra potser no s'esvere,

d'altra no em coneixerà.

Si em permeteu l'expressió:

Visca la revolució!

I qui no hi estigui d'acord

no li done la raó,

perquè és tan necessària

com per la terra la saó.

Si em permeteu l'expressió:

Visca la revolució!

Fixeu-vos que no la cante

a crit sec ni amb passió,

la pronuncie amb respecte,

amb tendresa i devoció.

Si em permeteu l'expressió:

Visca la revolució!

No us penseu que vol dir guerres,

ni destroces, ni rancors.

Vol dir coses estimades:

llibertat, justícia i raó.

Si em permeteu l'expressió:

Visca la revolució!

No és pas aquest crit de pobres

que amb ella volen ser rics.

Volem un món al dia i just,

almenys per als nostres fills.

Si em permeteu l'expressió:

Visca la revolució!

Encara que jo i d'altres

la cridem amb impaciència, 

ella vindrà el dia just,

quan maduri la consciència.

Si em permeteu l'expressió:

Visca la revolució!

Tots volem que vingue a bones, 

sense sang, amb comprensió,

i si els burgesos no ho volen,

llavors serà per collons.

Oh, sí.

Si em permeteu com si no,

Visca la revolució! 
Poema d'Ovidi Montllor