divendres, 18 d’abril del 2014

Lectura recomanda pel mes d'abril



Haddon, Mark. Barrabum!: o 70.000 anys llum. La Magrana.

Aquest mes d’abril us recomano Barrabum! escrita per Mark Haddon. El meu primer contacte amb aquest autor va ser a través de la seva famosa novel·la El curiós incident del gos a mitjanit, la qual em va sorprendre molt, tant l’originalitat de com planteja el tema com el seu estil narratiu. Així, engrescada per aquesta bona experiència, em vaig atrevir amb Barrabum!... i m’ha tornat a sorprendre.



En Jim i en Charlie detecten un comportament estrany i enigmàtic a dos professors del seu institut. L’obsessió per esbrinar el que amaguen aquests dos professors durà als protagonistes a descobrir que darrera de tot hi ha un pla alienígena per intentar reproduir-se i fer perdurà la seva espècie.

Bo i que la història pot semblar que té un argument descabellat i un pel infantil, és una lectura molt divertida, plena de situacions surrealistes i que t’arranquen més d’un somriure. És un llibre fresc, innocent, simpàtic i que es llegeix molt ràpid. Especialment, en destaco el tractament acurat dels protagonistes. És a dir, l’autor en cap moment ridiculitza ni “infantilitza” els personatges principals, sinó que, tot el contrari, els descriu com a persones dignes, plenes d’energia, sentiments i amb capacitats per superar qualsevol entrebanc. Aquesta característica m’ha recordat molt al llibre Les bruixes de Roald Dahl.

Lectura recomanada pels alumnes de primer cicle de secundària i pels amants de les aventures, dels extraterrestres i de l’acció i la intriga.  Llibre ideal per llegir-lo a l’estiu.

Bé, espero que gaudiu de la novel·la... i bona lectura!